Το σχολείο μας

Το σχολείο μας είναι πρωινό. Bρίσκεται στην οδό Αν. Παλλατίδη 4-6, Σιδηρόκαστρο, ΤΚ.62300. Στεγάζεται σε κτίριο του οποίου η νέα πτέρυγα κατασκευάστηκε το 1980, ενώ  πολύ παλαιότερη είναι  η παλιά του πτέρυγα. Διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις (αίθουσα  εκδηλώσεων και θεάτρου, αίθουσα Η/Υ, εργαστήριο Φυσικών επιστημών, γήπεδο μπάσκετ, βόλεϊ και ποδοσφαίρου). Στο ίδιο κτίριο στεγάζεται και το Παλλατίδειο Γυμνάσιο Σιδηροκάστρου. Το προαύλιο του σχολείου μας είναι έκτασης 5 στρεμμάτων.

 

Το Παλλατίδειο Γυμνάσιο και Λύκειο Σιδηροκάστρου ανεγέρθη το 1913, μετά το ολοσχερές ολοκαύτωμα που υπέστη το Γυμνάσιο Σιδηροκάστρου (ή Γυμνάσιο Σιντικής, όπως λεγόταν αρχικά) κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων. Η ανέγερση πραγματοποιήθηκε με τη γενναία επιχορήγηση από το κληροδότημα του μεγάλου ευεργέτη της περιοχής, Αναστάσιου Παλλατίδη.

Pallatidis

Ο Αναστάσιος Παλλατίδης γεννήθηκε το 1800 στο Μελένικο. Προσωπικότητα λαμπρή και πολυδιάστατη, με διακρίσεις στον εκπαιδευτικό και επιστημονικό χώρο, υπήρξε διδακτορικός γιατρός της αυτοκρατορικής οικογένειας των Αψβούργων και εξαίρετο μέλος της ελληνικής παροικίας της Βιέννης. Αν και έφυγε πολύ μικρός από την πατρίδα του, δεν έπαψε ποτέ να την βοηθά και να δείχνει έμπρακτα τα πλούσια πατριωτικά του αισθήματα. Υπήρξε ο μεγάλος ευεργέτης των Σχολείων του Σιδηροκάστρου.

Σύμφωνα με τη διαθήκη του, κληροδότησε όλη την περιουσία του στη γενέτειρά του, το Μελένικο, και συγκεκριμένα στο Ελληνικό Σχολείο του Μελένικου. Όταν όμως το 1913 οι Μελενίκιοι εγκατέλειψαν διωγμένοι την πατρίδα τους με δάκρυα στα μάτια κι  εγκαταστάθηκαν στο Σιδηρόκαστρο, μεταβίβασαν τα κληροδοτήματα από το σχολείο του Μελενίκου στο Γυμνάσιο του Σιδηροκάστρου. Έτσι μέχρι και σήμερα εξακολουθεί αυτό να λαμβάνει ετήσιο πόρο από τη μεγάλη δωρεά. Σε ένδειξη ευγνωμοσύνης οι αρχές του Σιδηροκάστρου μετονόμασαν το Γυμνάσιο Σιδηροκάστρου από Γυμνάσιο Σιντικής σε Παλλατίδειο Γυμνάσιο και Λύκειο και πρόσθεσαν μπροστά στην είσοδό του την προτομή του Αναστασίου Παλλατίδη! Η μνήμη του μεγάλου ευεργέτη τιμάται την ημέρα των Τριών Ιεραρχών (30 Ιανουαρίου).


 

Συνέντευξη με το νέο μας Λυκειάρχη

διευθυντής

 

Την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου μας δόθηκε η ευκαιρία να πάρουμε συνέντευξη από τον κ. Αντωνιάδη, το νέο Διευθυντή του σχολείου μας. Ήδη από τις τρεις προηγούμενες τάξεις του Γυμνασίου τον γνωρίζουμε, καθώς ήταν υποδιευθυντής στο Παλλατίδειο Γυμνάσιο Σιδηροκάστρου. Χαιρόμαστε πολύ που τον έχουμε και φέτος κοντά μας, αυτήν τη φορά, όμως, ως Λυκειάρχη.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Ως νέος φανταστήκατε ποτέ τον εαυτό σας σε μια τέτοια θέση ευθύνης; Ποιό νομίζετε πως είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα σας και ποιό το μεγαλύτερο μειονέκτημα σας ως Διευθυντής;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Μάλλον όχι. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της θέσης αυτής είναι ότι ασχολούμαι με νέους ανθρώπους. Ενώ το μειονέκτημα είναι ότι μου προκαλεί μεγάλο άγχος η ασφάλεια των μαθητών. Ενώ παράλληλα, αυτό που με απασχολεί ιδιαιτέρως είναι το να καταφέρει το σχολείο μας να δώσει στους μαθητές τα απαραίτητα γνωστικά εφόδια και να διαμορφώσει την προσωπικότητά τους, έτσι ώστε να αποτελούν στο μέλλον άξια και ικανά μέλη της κοινωνίας.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Ποια ήταν τα κίνητρα σας για να αναλάβετε τη θέση του Διευθυντή; Γιατί γίνατε τελικά Διευθυντής;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Ήταν μια πρόκληση για μένα, ήθελα να δοκιμάσω τις ικανότητες μου στη θέση αυτή.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Σας άρεσε η πρώτη μέρα που ήρθατε στο σχολείο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Δεν υπήρξε διαφορά γιατί είμαι 12 χρόνια στον ίδιο σχολικό χώρο.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Τι μαθήματα διδάσκετε και σε ποιες τάξεις;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Φυσική Αγωγή στην Α’ Λυκείου.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Πείτε μας, σας παρακαλώ, με τι ασχολείται ο Διευθυντής ενός σχολείου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Με πολλά αντικείμενα όπως διοίκηση, οργάνωση, οικονομικά, παιδαγωγικά, κτιριακά, θέματα εξοπλισμού και πολλά άλλα.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή στην καριέρα σας και πώς την αντιμετωπίσατε; Ποια ήταν η πιο χαρούμενη στιγμή στην καριέρα σας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Δεν υπήρξαν δύσκολες στιγμές, ενώ ευχάριστες πάρα πολλές.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Έχετε σκεφτεί ποτέ να παραιτηθείτε από την θέση του Διευθυντή; Και αν ναι γιατί;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Όχι, γιατί μόλις ανέλαβα, έχω μόνο τρεις μήνες σ’ αυτή τη θέση.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Θα σας άρεσε να κάνατε κάποια άλλη δουλειά;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Ίσως, αλλά νομίζω πως έχω διαλέξει μια δουλειά που με εκφράζει πάρα πολύ.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Ποια η σχέση σας με τους μαθητές και τους καθηγητές αντίστοιχα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Νομίζω ότι πάνε καλά τα πράγματα, αν και είναι ακόμα νωρίς και προσπαθώ για το καλύτερο.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Πως η δημόσια εκπαίδευση μπορεί να βγει κατά τη γνώμη σας από το αδιέξοδο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Αυτό είναι προϊόν διαβούλευσης πολλών φορέων όπως υπουργών, καθηγητών, γονέων, μαθητών και της κοινωνίας ολόκληρης τελικά.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Τι θα συστήνατε σε έναν έφηβο που ψάχνει δουλειά;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Να είναι γεμάτος πίστη και θέληση για να αποκτήσει εφόδια μέσω των σπουδών του.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Πόσο σας επηρεάζει η δουλειά σας στην υπόλοιπη καθημερινότητά σας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Κάποιες φορές αρκετά, γιατί ενώ φεύγω από το σχολείο το μεσημέρι, η σκέψη μου συνεχίζει να είναι σ’ αυτό.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Μεταφέρετε τυχόν άγχος της δουλειάς σας στο σπίτι και την οικογένεια σας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Προσπαθώ να μην το κάνω, αλλά δεν τα καταφέρνω πάντα.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Με ποιες δραστηριότητες γεμίζετε τον ελεύθερο σας χρόνο, αν υπάρχει;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Με αθλητισμό, ήπιας μορφής.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Ποια νομίζετε ότι είναι η εικόνα που έχουν οι μαθητές για σας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Αυτό δεν το γνωρίζω πρέπει να ρωτηθούν οι ίδιοι.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Ποιες δραστηριότητες γίνονται αυτή τη στιγμή στο σχολείο μας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Προσπαθούμε όλοι οι καθηγητές και ο Σύλλογος να αναλάβουμε και να υλοποιήσουμε στη διάρκεια της χρονιάς, όσο το δυνατόν, περισσότερες δραστηριότητες αθλητικές, αγωγή υγείας, σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού και πολιτιστικών θεμάτων.

Σας ευχαριστούμε πολύ για τον πολύτιμο χρόνο σας. Σας ευχόμαστε να είστε γερός και δυνατός και γεμάτος όρεξη για νέες ιδέες για να δημιουργούμε όλοι μαζί σ’ αυτό το σχολείο ωραίες δραστηριότητες.

Σχολιάστε