Συνέντευξη με τον δήμαρχο μας κ. Φώτιο Δομουχτσίδη

Δήμαρχος

Η συντακτική ομάδα της Μαθητικής Εφημερίδας «Μαθουτοπία» θέλησε να πάρει μια προσωπική συνέντευξη από τον Δήμαρχο Σιντικής, κ. Φώτιο Δομουχτσίδη, με σκοπό να τον γνωρίσουμε καλύτερα ως άνθρωπο. Ως συντακτική ομάδα θέλουμε να τον ευχαριστήσουμε για τον πολύτιμο χρόνο που μας διέθεσε, την ευγένεια με την οποία μας αντιμετώπισε και την ειλικρίνεια και αμεσότητα με την οποία χειρίστηκε τις απαντήσεις του.

Μαθήτριες : Ποιο ήταν το κίνητρό σας για να γίνετε δήμαρχος;

Δήμαρχος : Το κίνητρό μου ήτανε η προσφορά στον τόπο μου. Με την προηγούμενη καριέρα μου είχα αποκτήσει κάποιες εμπειρίες, τις οποίες ήθελα να τις χρησιμοποιήσω για το καλό του τόπου στον οποίο γεννήθηκα και μεγάλωσα και για τους συμπολίτες, φίλους και αδερφούς.

Μαθήτριες : Ποια έργα βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη στον δήμο μας;

Δήμαρχος : Αυτή τη στιγμή, με την οικονομική κρίση που υπάρχει, μεγάλα έργα δε μπορούν να προγραμματιστούν σε βάθος χρόνου, γι’ αυτό λοιπόν έχω επικεντρωθεί, όντας ρεαλιστής στη συντήρηση και λειτουργία των όσων έχουμε κάνει μέχρι τώρα, ενώ παράλληλα προβλέπεται να γίνει μια ανάπλαση στην πλατεία του Δήμου Πετριτσίου και στο ρέμα Σουλτανίτσι. Επίσης, με ενέργειες που έγιναν από τη δικιά μας Δημοτική Αρχή θα γίνει μια ανάπλαση της περιοχής της τοπικής κοινότητας Κερκίνης. Η ανάπλαση της πλατείας του Πετριτσίου είναι κόστους οχτακοσίων χιλιάδων ευρώ (800.000€) και της Κερκίνης είναι ένα έργο που ανέρχεται σε ένα εκατομμύριο διακόσιες τριάντα χιλιάδες ευρώ(1.230.000€).

Μαθήτριες : Οικογένεια έχετε;

Δήμαρχος : Είμαι παντρεμένος με την Ελισάβετ Πανταζή, και έχω δύο κόρες, την Αγλαΐα Δομουχτσίδη και την Ιωάννα Δομουχτσίδη.

Μαθήτριες : Πώς συνδυάζετε τις πολλές ώρες εργασίας σας, που σίγουρα θα έχετε, με την παρουσία σας στο σπίτι και τα παιδιά σας;

Δήμαρχος : Τα παιδιά μου είναι αρκετά μεγάλα, η μεγάλη μου κόρη είναι παντρεμένη, η άλλη φοιτά στη Σχολή Ευελπίδων και ουσιαστικά δεν είναι στο σπίτι, και αυτό μου δίνει την άνεση να μη στεναχωριέμαι τόσο πολύ που αφιερώνω τόσες πολλές ώρες εργασίας μέσα στο δήμο.

Μαθήτριες : Ποια είναι η απόλυτη ευτυχία για εσάς;

Δήμαρχος : Η απόλυτη ευτυχία είναι να βλέπω στα μάτια του κόσμου τη χαρά, και το χαμόγελο στο πρόσωπο τους, όταν με τις συλλογικές μας προσπάθειες βελτιώνεται η καθημερινότητα και η ποιότητα ζωής τους.

Μαθήτριες : Ποιο είναι το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σας;

Δήμαρχος : Πιστεύω ότι αν θες να είσαι νικητής, εκτός από τα προσωπικά σου χαρίσματα, θα πρέπει να έχεις και κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά για τη θέση του Δημάρχου, όπως υπομονή και επιμονή, να μην κάμπτεσαι δηλαδή από τις δυσκολίες που τυχόν προκύπτουν.

Μαθήτριες : Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;

Δήμαρχος : Το ότι είμαι τελειομανής. Το ότι θέλω να γίνονται όλα όσο το δυνατόν καλύτερα, με συνέπεια, χωρίς καθυστερήσεις και μετριότητες.

Μαθήτριες : Τι σας κάνει να είστε χαρούμενος και ποιο γεγονός τελευταία σας ικανοποίησε;

Δήμαρχος : Μπορείς να χαρείς και με το μεγάλωμα ενός λουλουδιού, όταν το δεις να ανθίζει και να μοσχομυρίζει, κάτι που το περίμενες και αποτελούσε τον λόγο που το φρόντιζες τόσο καιρό. Ένα γεγονός που με έκανε χαρούμενο τώρα τελευταία είναι η ένταξη του προγράμματος ανάπλασης της τοπικής κοινότητας Κερκίνης, που ήτανε μια πάρα πολλή σκληρή δουλειά εκ μέρους μας. Σε ελάχιστο χρόνο – για να σας δώσω να καταλάβετε χρειάζονται έξι μήνες προεργασίας για την αποπεράτωση της προεργασίας ενός τέτοιου έργου –  εμείς το φέραμε εις πέρας περίπου σε ένα μήνα και είχαμε την τύχη να δοθούν ένα εκατομμύριο διακόσιες τριάντα χιλιάδες ευρώ (1.230.000€) στον Δήμο μας για τη συγκεκριμένη εργασία και μελέτη, τη στιγμή που τριακόσιοι είκοσι πέντε (325) δήμοι στην Ελλάδα ζητούσαν να πάρουν αντίστοιχα προγράμματα. Δηλαδή μέσα στους τριακόσιους είκοσι πέντε ο δικός μας ο Δήμος επιλέχθηκε για τη μελέτη που πρόβαλε και η οποία έγινε σε χρόνο ρεκόρ. Αυτό ήταν ένα γεγονός που μας δημιούργησε ιδιαίτερη χαρά και τόνωσε ιδιαίτερα την αυτοπεποίθηση μας.

Μαθήτριες : Σε ποια λάθη δείχνετε τη μεγαλύτερη επιείκεια;

Δήμαρχος : Στα λάθη που γίνονται από τα άτομα που πολεμάνε. Στα λάθη που γίνονται στην εκτέλεση του καθήκοντος. Κανένας δεν είναι τέλειος, όλοι είμαστε άνθρωποι και έχουμε ελαττώματα. Σ’ αυτά τα λάθη, όχι μόνο δείχνω επιείκεια, αλλά και βοηθάω να διορθωθούν.

Μαθήτριες : Ποια ιστορική προσωπικότητα θαυμάζετε περισσότερο;

Δήμαρχος : Ο Ιωάννης Καποδίστριας αποτελεί για εμένα ένα πρότυπο.

Μαθήτριες : Ποιο ήταν το αγαπημένο σας ταξίδι;

Δήμαρχος : Τα αγαπημένα μου ταξίδια είναι απλές, οικογενειακές εκδρομές, για παράδειγμα στην Παλαιοκαστρίτσα ή στην Μάνη, αυτές είναι από τις καλύτερες μου στιγμές.

Μαθήτριες : Ποια θεωρείτε ότι είναι σημαντική αρετή σε έναν άνδρα;

Δήμαρχος : Να κρατάει το λόγο της τιμής του.

Μαθήτριες : Σε μία γυναίκα;

Δήμαρχος : Να μπορεί να υπομένει την εργασία ενός άνδρα.

Μαθήτριες : Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συνθέτης;

Δήμαρχος : Μου αρέσει πάρα πολύ ο Χατζηνάσιος από τους Έλληνες. Από τους ξένους μου αρέσει η κλασσική μουσική και ιδιαίτερα ο Μπάχ.

Μαθήτριες : Ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλίο;

Δήμαρχος : Έχω διαβάσει αρκετά βιβλία. Το βιβλίο που μου άρεσε πιο πολύ είναι «Ο πόλεμος και η ειρήνη» του Τολστόι.

Μαθήτριες : Ποιος είναι ο αγαπημένος σας ζωγράφος;

Δήμαρχος : Μου αρέσει η ρεαλιστική ζωγραφική. Μην ξεχνάμε ότι μέχρι να βρεθούν οι φωτογραφικές μηχανές, οι ζωγραφιές περιγράφανε πραγματικές καταστάσεις. Εκτιμώ πολύ τον Leonardo Da Vinci, τον Δομίνικο Θεοτοκόπουλο, τον Μιχαήλ Άγγελο.

Μαθήτριες : Ποιο είναι το αγαπημένο σας χρώμα;

Δήμαρχος : Το μπλε ρουαγιάλ.

Μαθήτριες : Ποια θεωρείτε ως τη μεγαλύτερη επιτυχία σας;

Δήμαρχος : Ως μεγαλύτερη επιτυχία θεωρώ τα παιδιά μου, τα οποία μέχρι στιγμής είναι επιτυχημένα.

Μαθήτριες : Υπάρχουν πράγματα για τα οποία έχετε μετανιώσει;

Δήμαρχος : Εγώ είμαι της αρχής και της ιδεολογίας να μετανιώνεις για αυτά που δεν έκανες. Για αυτά που κάνεις, αναλαμβάνεις την ευθύνη των πράξεών σου. Θα ήθελα με την πρώτη ευκαιρία να κάνω πραγματικότητα ένα όνειρό μου, να μάθω να οδηγώ αεροπλάνο.

Μαθήτριες : Τι απεχθάνεστε περισσότερο από όλα;

Δήμαρχος : Το ψέμα.

Μαθήτριες : Είναι γνωστό ότι στον κόσμο μας το ψέμα κυριαρχεί.

Δήμαρχος : Κυριαρχεί, δε σημαίνει ότι όλα είναι ψέματα, αλλά ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων λέει ψέματα. Και ίσως αυτός είναι ο λόγος που το μισώ αυτό το πράγμα.

Μαθήτριες : Προσπαθείτε να το εξαλείψετε;

Δήμαρχος : Εγώ πιστεύω ότι ο κόσμος μου έδωσε εμπιστοσύνη, επειδή δε του είπα ψέματα. Ό,τι είπα το τηρώ. Και θέλω να συνεχίσει να μου δείχνει εμπιστοσύνη, γιατί χρειάζομαι πολύ μεγάλη δύναμη, για να μπορέσω να μείνω σταθερός στις απόψεις μου και να μην αλλάξω.

Μαθήτριες : Ποια είναι αγαπημένη ασχολία σας;

Δήμαρχος : Η αγαπημένη μου ασχολία είναι να εργάζομαι ξεχνώντας τα προβλήματα που έχω στο μυαλό μου για λύση, δηλαδή καθαρίζοντας τις μοτοσικλέτες μου, το αυτοκίνητο, αυτά με κάνουν να ξεχνιέμαι, είναι δουλειά δηλαδή για να ηρεμήσεις.

Μαθήτριες : Ποιος είναι ο μεγαλύτερος σας φόβος;

Δήμαρχος : Δε φοβάμαι τίποτα. Αυτό που με ανησυχεί, αν και δεν είναι φόβος, είναι να αφήνω πράγματα ατελείωτα, ή αυτά που ξεκίνησα να μη μπορούν να τελειώσουν ή να συνεχιστούν.

Μαθήτριες : Ποιο είναι το μότο σας;

Δήμαρχος : Όλοι μαζί μπορούμε.

Μαθήτριες : Εάν συναντούσατε τον Θεό, τι θα θέλατε να σας πει ή τι θα θέλατε να του πείτε;

Δήμαρχος : Και μόνο που θα τον έβλεπα θα ήμουν ευχαριστημένος. Δε θα σταθώ σε αυτά τα τετριμμένα όπως ειρήνη κ.λ.π., αυτό που θα ζητούσα θα ήταν να αποδοθεί δικαιοσύνη παντού.

Μαθήτριες : Σε ποια πνευματική κατάσταση βρίσκεστε αυτόν τον καιρό;

Δήμαρχος : Άριστη. Ήρεμος, εκτελώ τα καθήκοντα μου, παρά τις πιέσεις.

Μαθήτριες : Τι σας έκανε εσάς ως άνθρωπο να πιστεύετε ότι μπορείτε να γίνετε Δήμαρχος;

Δήμαρχος : Το πιο βασικό είναι ότι είχα κάποιες δεξιότητες που είχα αποκτήσει στην προηγούμενη μου καριέρα. Έπειτα, η αποδοχή από τον κόσμο είναι αυτή που μου έδωσε τη βεβαιότητα ότι κάποια στιγμή θα γίνει κι αυτό. Εάν δεν είσαι πεπεισμένος για αυτό που κάνεις, είτε για τη θέληση σου, είτε για τη προσφορά στον κόσμο, δε το κάνεις. Τουλάχιστον στην παρούσα φάση, παρότι έχουν επιτευχθεί κάποιοι στόχοι που αφορούν και την ηθική ικανοποίηση του προσώπου μου, θα ξανάκανα το ίδιο πράγμα, είναι γλυκό να πολεμάς και να νικάς. Όπως και είναι δύσκολο να πολεμάς και να χάνεις. Αλλά η ζωή δεν έχει μόνο νίκες, έχει και ήττες.

Μαθήτριες : Ευχαριστούμε πολύ!

Δήμαρχος : Να είστε καλά κορίτσια! Σας εύχομαι κάθε επιτυχία!

 

Η συνέντευξη έγινε από τις μαθήτριες : Ανθή Αμανατίδου Α1, Γεωργία Γρηγορίου Α1.

Η απομαγνητοφώνηση και δακτυλογράφηση της συνέντευξης έγινε από το Χρήστο Δαμιανάκο Α1σε συνεργασία με τον Κωνσταντίνο Βεντούζη

Σχολιάστε